خودارضائی نا آگاهانه

نیاز به ازدواج و به هم خوردن آرامش

با نام و یاد دوست

سلام

یکی از کاربران سایت سوالی داشتند که مایل نبودند با آیدی خودشون مطرح شود

لذا با توجه به اهمیت موضوع، سوال ایشان با حفظ امانت جهت پاسخگویی توسط کارشناس محترم سایت در این تاپیک درج می شود:

نقل قول:

با عرض سلام و خسته نباشید.
من شاید تا سن 14 سالگی خودارضایی میکردم.البته نمیدونستم چیه ولی بعد از اینکه معلممون با ما صحبت کرد ترکش کردم.
الان هم 18 سالمه.و احساس میکنم نیاز به ازدواج دارم.هم از منظر عاطفی و هم مسائل دیگر،نیاز به شریک زندگی را در خود احساس میکنم.ولی خب تا شرایط جور نشه نمیشه ازدواج کرد.

این مسئله باعث شده که من همه اش در ذهنم با مرد رویاهایم زندگی کنم.و کمتر به خدا و معنویات توجه میکنم.البته نماز میخوانم، روزه میگیرم،و خدا رو شکر حجابم را رعایت میکنم.ولی احساس میکنم نیاز به ازدواج نمیذاره با آرامش به عبادت خداوند بپردازم.از یه طرف هم از این موضوع ناراحتم و دوست ندارم که این فکرها به ذهنم بیاد.
مسئله ی بعدی اینه که من در ارتباط با نامحرم مشکل دارم.مثلا خیلی سختمه برم از یه مغازه که صاحبش فرد جوونیه خرید کنم.چون میترسم نگاهش کنم و به گناه بیفتم.راستش بعضی وقتا نمیتونم نگاهمو به نامحرم کنترل کنم.و نسبت به افراد جوونی که نزدیک منه حالا تو فامیل خیابون یا دانشگاه احساس خاصی دارم.نمیدونم چه حسی ولی یه احساسی دارم.میخوام بدونم این طبیعیه؟
و سوال بعدی این که من از ازدواج میترسم.یکی از عللش اینه که من تو خرید وسواس زیادی به خرج میدم مثلا وقتی مانتو میخرم یا کفش،خیلی وقتا از چیزی که خریدم راضی نیستم و بعد از اینکه خریدم چشمم به یه مغازه ی دیگه میفته و میگم کاش اونو هم میخریدم.میترسم این مشکل تو ازدواج هم پیش بیاد.و خدایی نکرده بعد ازدواج بگم کاش ازدواج نمیکردم.
البته من تا به حال با هیچ کس رابطه ای نداشتم.همچنین خودارضایی ناآگاهانه میترسم دامانم را بگیرد.
لطفا در مورد همه ی این موارد راهنمایی جامعی بفرمایید.
با تشکر


با تشکر

در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید

:Gol: