خمس و زکات

زکات طلا و خمس طلا

سلام در پاسخ به سوالم درباره خمس و زکات طلاهای زینتی از نظر رهبر گفتید    به طلاهای زینتی حتی اگر کنار گذاشته شده باشد زکات تعلق نمی گیرد و اگر اضافه از شان و نیاز باشد و از درآمد تهیه شده باشد خمس دارد.   منظور از اضافه از شان و نیاز چیه؟  و دیگه اینکه من و خواهر هام هر کدام مقداری طلا داریم و هنوز ازدواج نکردیم و طلاهمون رو با هم در  گاو صندوق خانه  نگه داری میکنیم .طلاهای هر فرد رو باید جداگانه حساب کنیم یا همه رو روی هم برای خمس و زکات در نظر بگیریم؟ بیشتر طلاهارو پدر و مادر برای ما خریده اند و پدرمان هیچوقت خمس پرداخت نمیکرده.  برای زکات میزان طلاها باید دقیقا چقدر باشند تا تعلق بگیره؟ ممنون میشم پاسخ همه سوالامو بدید خدا قوت
برچسب: 

خمس حق الناس است یا حق الله ؟

سلام. آیا کسی که خمس و زکات پرداخت نکند در آخرت با حق الناس مواجه میشود یا حق الله؟ در مورد هر کدامشان بگویید که در صورت امتناع کردن از آن چه حقی بر گردن مومن میفتد؟ خود من این را میدانم که سهم فقرا و سیدفقیر حق الناس را شامل میشود اما در مورد سهم امام در خمس شک دارم که حق الناس باشد.  

آیا به پولی که زکاتش داده شده خمس تعلق می گیرد؟

سلام ایا به پولی که زکات ان داده شده خمس تعلق میگیره مثلا پولی که از فروش گاو بوده وزکات ان گاوها داده شده و الان اون پول در حساب بانکی هست ایا خمس تعلق میگرد؟؟؟ رهبر و ایت الله سیستانی

آیا افراد حقوق بگیر مشمول پرداخت زکات هستند؟

انجمن: 
با سلام می خواستم بدانم به ما که حقوق بگیر هستیم و درآمد دیگری نداریم آیا زکات تعلق می گیرد و اگر تعلق می گیرد باید چقدر و به چه کسی بدهیم.و یا اگر زکات دادیم خمس هم تعلق می گیرد.
برچسب: 

خمس و زکات؛ سود و پیشرفت یا ... ؟

انجمن: 

[=&amp]با سلام.سوالی داشتم.این که شخصی که از سود و درامد و اموالش خمس و زکات رو پرداخت میکنه آیا این پرداخت زکات و خمسش بر سود و درآمد و پیشرفتش توی آینده تاثیری هم داره یا نه؟

[/]

مکارم شیرازی

معیار های عجیب خمس و زکات

به نظر من معیار های خمس و زکات عجیب به نظر می رسد ( و خیلی قدیمی) . از چند جنبه :
1- چرا موارد زکات فقط به محصولات خاصی (که احتمالا در زمان اسلام تنها این محولات بوده) محدود شده :
گندم, جو, خرما و كشمش ( !!!!! ). در دامها: گوسفند, شتر و گاو

بر چه اساس و معیاری سایر محصولات کشاورزی با این همه تنوع شامل آن نمی شود. اگه بگوییم سود حاصل از آنها هم شامل خمس می شود . در مورد همین محصولات هم این کار را انجام میدادند .

2- با توجه به منابع خمس و زکات ، به نظر می رسد منابعی که از خمس بدست می آید بسیار بیشتر باشد . اما نیم این بخش به سادات که حتی 0.5 درصد جمعیت جهان را هم تشکیل نمی دهند تعلق گرفته آن هم به مساکین این قشر که بسیار کمتر است !!!! با توجه به جهانی بودن اسلام واقعا عجیبه . هر چند گفته بشه میتوان از این بخش کم کرد.

3- در کشوری روی هر چیزی و خدماتی مالیات گرفته می شود . چرا گرفتن خمس زکات !
و سوالات دیگر که اجازه بدهید در ادامه مطرح شود . از مدیران هم می خوام اگه جای سوالم مناسب نیست . بهم اطلاع بدن کجا باید مطرحش کنم . پاکش نکنید!

یه تاپیک هم دارم اگه لطف کنید سری بزنید و پاسخ یا انتقادی دارید مطرح کنید با تشکر

http://www.askdin.com/thread20236.html

برچسب: