حکم معامله با بهایی ها

حکم معامله با افراد بهایی

  سلام وقت بخیر ببخشید من مقلد حضرت آقام من رفتم عینک خریدم حالا که خریدم یه نفر بهم گفته که فروشنده عینک بهایی است حالا من باید چه کار کنم؟ حکمش چیه؟ عینک رو استفاده کنم؟

نحوه ی برخورد حکومت اسلامی در برابر پیروان فرقه های ضاله

السلام علیکم و رحمةالله و برکاته

حکومت اسلامی واقعی و مشروع، باید نسبت به افرادی که پیرو فرقه های ضاله هستند و جزء شهروندان و جمعیت آن سرزمین اند چگونه برخورد کند؟!
برای مثال با بابی ها و بهایی ها که از نظر ما فرقه ی ضاله به حساب می آیند باید چگونه برخورد شود؟
علاوه بر حکومت اسلامی، آحاد مردم باید با این افراد چگونه برخورد کنند؟!

همچنین با رهبران آنها باید چگونه برخورد کرد؟ آیا باید همه ی آنها را دستگیر و محبوس و اعدام کرد!؟ اگر اینگونه باشد آیا این کار شبیه همان کاری نیست که پادشاهان اموی و عباسی با ائمه ی اطهار کردند؟!

آیا مردم ملزم به قطع هرگونه ارتباط و خودداری از معامله و داد و ستد با بهاییان هستند؟! اگر اینگونه است آیا این کار شبیه همان کاری نیست که جاهلان بت پرست قریش با مسلمانان کردند و آنها را مجبور کردند تا به شعب ابیطالب پناهنده شوند؟

آیا بهاییان درجامعه ی اسلامی، حق تبلیغ آیین خود را ندارند؟! اگر ما حق داریم مانع تبلیغ آنها شویم پس آیا سایرکشورها هم حق دارند که مانع تبلیغ اسلام شوند؟!

لطفا هرقسمت پرسشم را به طور جداگانه و واضح توضیح بفرمایید.

سوالم شامل این قسمت هاست:
1- نحوه ی برخورد حکومت اسلامی با پیروان فرقه هایی که از نظر اسلام، ضاله هستند و جزء شهروندان آن حکومت اند و علت این برخورد...
2- نحوه ی برخورد حکومت اسلامی با رهبران و مبلغان این فرقه ها و حکم شرعی هرگونه ارتباط با آنان، و علت این گونه برخورد
3- نحوه ی برخورد مردم جامعه با آنها و علت این حکم.

قصدم از این صحبت ها به هیچ عنوان دفاع از فرقه های ضاله ی بهاییت و امثالهم نیست.
ولی به نظر می رسد همان نظر و نگاهی که ما نسبت به بهاییت داریم، همان نظری است که حکومت های بسیاری از کشورها درمورد اسلام دارند.
پس اگر بخواهیم با انصاف بنگریم، وقتی ما به خودمان حق می دهیم که رهبران بهایی را زندانی و حتی اعدام کنیم، سایرکشورها هم حق دارند که با مسلمانان برخورد کنند و تحریمشان کنند یا مانع ورود آنها به کشورشان شوند.

از مسئول ارجاع پرسش ها تقاضا دارم چنانچه پرسشم نیاز به کارشناسان مختلف دارد و اگر یک کارشناس برای پاسخگویی به آن کافی نیست، پرسش را به چند کارشناس ارجاع دهد. بسیار متشکرم.

ممنون از پاسخ شما