حمایت ایران از کشورها

چراغی که به خانه رواست رو به مسجد می برید؟

انجمن: 

سلام

این روزها در اکثر گفت و گو های بین مردم حرف هایی راجع به حمایت ایران از کشورهای سوریه عراق فلسطین یمن لبنان و ... زده میشه.

این حرف هایی که میزنن و واقعا هم به نظر نمیرسه دروغ باشه من رو به فکر فرو برده.

دلیل گرانی روز افزون کالاها از مصالح ساختمانی بگیر تا مواد غذایی و غیره بخاطر حمایت مالی ایران از سوریه بشار اسد و لبنان و .. هست.

مردم اقتصاد رو به ضعف ایران که نتایج ان عدم توانایی دولت در اشتغال زایی نبود امنیت شغلی و عدم توانایی جوانها در ازدواج بخاطر همین حمایت های خارج از حد ایران از این کشورها میدانند.
من حتی شنیدم بعضی روحانیون میگن یارانه مردم رو هم قطع کنند تا دولت توانایی بیشتری داشته باشه تا بتونه حمایت مالی از سوریه بکنه.
انها میگویند چرا دولت ایران و رهبر و سایر ایت الله ها بدون هیچ منطق و حدی باید اموال مردم و بیت المال رو صرف حمایت از سوریه و بشار اسد دیکتاور کنند؟ بما اینجا چی میرسه؟ بجز فقر روز افزون؟ این دیگر چه عدالتیه؟ ایا اینها به رضایت مردم کشورشون اصلا توجه دارند؟ ایا چراغی که به خانه رواست به مسجد باید ببرن؟
البته حرفاشون هم بیخود نیست.وقتی خودم سوال میکنم از کجا معلوم هزاران دلیل و مدرک جلوی من میذارن.راستش حتی در اینترنت هم خیلی رد این باره تحقیق کردم و دیدم واقعا مردم حق دارند شاکی باشند!

این موارد باعث عدم رضایت مردم از نظام و حکومت ایران شده! بطوری که حتی مردم اینقدر ناراحت شده اند به انها توهین هم میکنند. و اگر مردم هیچی نمیگن بخاطر ترسشان هست نه اینکه تحمل کنند!

این خلاصه عقاید مردمه .
من خودم خیلی فکر کردم و راستش دیگر گیج شدم که تا چه حد مردم حق دارند ناراحت باشند؟
من اطلاعات سیاسی خوبی ندارم. اخرش مجبور شدم این رو از کارشناسانی که به مسائل روز سیاسی اگاهترند بپرسم.
به هر حال برای من هم سواله علت حمایت رهبر از بشار اسد و سوریه واقعا چیست؟ بر فرض هدف والایی هم که داشته باشند چرا باید مردم قربانی شوند؟
لطفا کارشناس بیطرفانه دلیل و مدرک قانع کننده بدهند و کلی گویی ابهام گویی نکنند و از قشر خاصی طرفداری نداشته باشند
متشکر