حضرت فاطمه زهرا(س)

چرا حجاب؟

انجمن: 

با سلام
یه سوال شما چرا حجاب سرتون می کنین؟ حتی توی این گرما که خیلی از مرد ها لباس آستین کوتاه می پوشن؟
چرا باید به خاطر مرد ها اگر جوابتون پوشوندن جذابیت هاست که خب این دوطرفه است؟ خدا هم به خانما گفته به نامحرم نگا نکنین هم به آقایون حالا این وسط اگه بحث حجابه ، چرا فقط شامل زنه و اون رو محدود می کنه ؟ (یه مثال خیلی پیش پا افتاده: تا حالا دیدین یه خانم چادری به راحتی دو چرخه سواری کنه؟ ) یا مثلا در زمان منع حجاب تو دوران رضا خان ،خیلی از خانمای ایرانی به خاطر حجابشون قید تحصیل و دانشگاه رو زدن؟
تازشم مگه انتخاب نوع پوشش دست خود آدم نیست،پس به چه حقی یه عده مرد دور هم جمع شدنو حجاب رو برای خانم ها اجباری کردن؟
خواهش می کنم جواب منطقی و قانع کننده ای بدین.

رد شبهه یکی بودن مصحف حضرت فاطمه(سلام الله علیها) با قرآن

وهابیت و تهمت تحریف قرآن به شیعه/ رد شبهه یکی بودن مصحف حضرت فاطمه:doa(8): با قرآن

آنچه در آثار علمای شیعه دیده می‌شود اصراری عجیب بر تحریف ناپذیری قرآن است چنانکه شیخ صدوق (ره) می‌گوید: «اعتقاد ما (شیعیان) این است كه قرآنی كه خدای متعال بر پیامبرش محمّد ـ صلّی الله علیه و آله ـ نازل فرموده همین قرآنی است كه بین دو جلد در دست مردم است و بیش از این نیست و هركس به ما (شیعیان) نسبت دهد كه ما قرآن را بیش از آن می‌دانیم دروغگوست.»

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از تهمت های قدیمی و بزرگ، که غالباً توسط مبلغین وهابیت به شیعیان وارد شده است، تهمت تحریف قرآن است. گاه توسط آنها ادعا می شود که شیعه معتقد است که بعضی از آیات قرآن حذف شده است و چون شیعه قائل به کم شدن قرآن است کافر است لذا ريختن خون شیعیان مباح است. این در حالی است که قرن‏ها بر شیعه گذشته است و هزاران فقیه، مفسر، متكلم و شیعى ظهور كرده ‏اند و در گفتار و رفتار بر سلامت و حقانیت و اصالت كتاب اللّه‏ موجود در دست مردم، صحه گذشته ‏اند.

اخیراً نیز مدیر اوقاف مکه ادعا نموده است که در سفر حج امسال از برخی شیعیان ایرانی تعدادی قرآن تحریف شده ضبط گردیده است. به نظر می رسد که در برابر این دست از ادعاهای واهی موضع گیری قاطعی از جانب مسئولین حکومتی لازم است. علاوه بر آن لازم است تا از سوی علمای دینی نسبت به رد این تهمت ها و پاسخ به شبهات اقدامات لازم صورت گیرد. همچنین گسترش فضای گفتگو بین فرق اسلامی نیز می تواند از دامنه این سوءتفاهمات بکاهد.
وهابیت با امکانات تبلیغاتی در کشورهایی همچون عربستان سعودی این تهمت را بر شیعه می زنند که شیعه به قرآنی غیر از این قرآن معتقد است در حالی که باید گفت، اسناد تحریف قرآن به شیعه تهمت بزرگ و غیر منصفانه ‏اى است و علمای بزرگ شیعه هرگز قائل به تحریف قرآن نبوده و نیستند.
آنچه در آثار علمای شیعه دیده می‌شود اصراری عجیب بر تحریف ناپذیری قرآن است چنانکه شیخ صدوق (ره) می‌گوید: «اعتقاد ما (شیعیان) این است كه قرآنی كه خدای متعال بر پیامبرش محمّد ـ صلّی الله علیه و آله ـ نازل فرموده همین قرآنی است كه بین دو جلد در دست مردم است و بیش از این نیست و هركس به ما (شیعیان) نسبت دهد كه ما قرآن را بیش از آن می‌دانیم دروغگوست.».

ادامه دارد...:Lflasher:

مقام علمی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

[="Black"]


[/]