حضرت سلیمان (ع)

پیشرفت علمی اجنه

انجمن: 

سلام علیکم.

از اونجایی که اجنه خیلی پیشتر از ما در دنیا زندگی میکردند. آیا میشه گفت که پیشرفت علمی بالایی نسبت به ما دارند؟

مثلا وقتی به حضرت سلیمان (ع) کمک کردند. تصورات ما اینه که هر جن رو دستش یه سنگ غول پیکر برمیداره راحت میره اینور اونور. ولی آیا ممکنه مراد از کمک اجنه به پیامبر، از طریق تکنولوژی باشه؟ مثلا با جرثقیل و حتی ماشین های پرندشون که اون موقع توسط بشر هنوز اختراع نشده بود؟

یا در قرآن میفرماید که اجنه به آسمان دست یافتند و غیره. آیا ممکنه که مراد از این آیات این باشه که با ساخت وسایل نقلیه تونستند در عالم هستی سفر کنن؟(حتی در قرآن به این اشاره میشه که نزدیک سقف آسمان نزدیک هم میتونن برن و شهاب میزنتشون. یعنی تا این حد تکنولوژی پیدا کردن که تا انتهای این جهان بتونن برن)

آیا این آیات میتونه پیشرفت علمی اجنه رو برسونه؟ یا خیر؟

شبهه در مورد حضرت سلیمان و حضرت محمد (ص)

انجمن: 

سلام.
نمیدونم اینجا مکان درستی برای پرسیدن سوال هست یا نه.
بهرحال ، میخواستم بگم که لابد شما هم این داستان رو شنیدید که در یکی از مسافرت های سلیمان(ع) که جن و انس و پرندگان او را همراهی می کردند، عبورشان به سرزمین مورچگان (سرزمینی در نزدیکی طائف و به قول بعضی در نزدیکی شام) افتاد. یکی از مورچه ها با تعجیل سایر مورچگان را آگاه ساخت و به ایشان گفتبه خانه هایتان پناه ببرید و از مسیر سلیمان(ع) و یارانش دور شوید تا آنها شما را زیر پاهایشان لگدکوب نکنند. باد، صدای آن مورچه را به گوش سلیمان(ع) رسانید و سلیمان(ع) دستور داد تا او را به حضورش بیاورند. سپس به او گفت مگر نمی دانی که من پیامبر خدا هستم و از جانب انبیاء ستمی به دیگران نمی رسد؟ مورچه پاسخ داد چرا میدانم. سلیمان(ع) گفت: پس چرا مورچگان را از ما ترسانیدی؟ مورچه پاسخ داد منظور من این بود که آنها عظمت و شوکت ترا مشاهده نکنند تا خود را در مقابل تو حقیر پندارند و ناسپاسی به درگاه خداوند آغاز نمایند.


ولابد این داستان روهم شنیدین که در روزهاي آخر عمر پيامبر ايشان از مردم خواست اگر در حق كسي بدي يا خطايي كرده در همين دنيا قصاص كند و جريان عربي كه هنگام شلاق زدن پيامبر بر شتر اشتباهاً به شكم او شلاقي مي خورد را همه مي دانيم و نهايتاً رضايت آن عرب از پيامبر.

تناقض این دو روایت رو چطور توجیه میکنید؟؟؟؟؟

واژه ترک اولی ( حقیقت یا غیر از حقیقت )


سوال:

آیا واژه ترک اولی که به پیغمبران نسبت میدهند درست است!؟

یا صرفا زمانی که علمای گذشته نمی توانستند به بعضی از شبهات پاسخ دهند از این واژه استفاده کردند!؟

پاسخ من:

هیچ یک از پیغمبران کاری انجام ندادند که به عنوان ترک اولی حساب شود.
بلکه عملشان درست ترین عمل بود.و اگر آن عمل را که دیگران به عنوان ترک اولی می نامند انجام نمیشد آنوقت مرتکب گناه میشدند.

زیرا عمل پیغمبران از دو حالت خارج نیست:

یا حلال است یا حرام