جمع بندی حدیث

زراره بن اعین از دیدگاه ائمه

انجمن: 

سلام علیکم

صرف نظر از اقوال علمای رجالی در مورد وثاقت زراره بن اعین ، لطفا سخنان ائمه پیرامون این راوی و متکلم بزرگ شیعه را آورده و در نهایت بفرمایید که آیا روایاتی که در ذم وی وارد شده است ، موجب رفع اعتماد از وی نمی گردد ؟

با تشکر .

منبع روایت امام صادق (ع) درباره تناسب عید نوروز ایرانیان با وقایع مهم الهی؟

انجمن: 

معلی ‌بن‌ خنیس‌ می‌گوید: در نوروز بر امام‌ صادق(ع) وارد شدم، فرمود: این‌ روز را می‌ شناسی؟ عرض‌ كردم‌ قربانت‌ گردم‌ این‌ روزی‌ است‌ كه‌ عجم‌ آن‌ را بزرگ‌ می ‌شمرند و به‌ یكدیگر هدیه‌ می‌ دهند.. حضرت‌ فرمودند: قسم‌ به‌ بیت‌ عقیق‌ كه‌ در مكه‌ است، این‌ نیست‌ مگر به‌ جهت‌ امری‌ قدیم‌ كه‌ برای‌ تو تفسیر می ‌كنم... نوروز روزی‌ است‌ كه‌ خداوند از انسان ها پیمان‌ گرفت‌ كه‌ بندگی‌ او را گردن‌ گذارند و به‌ پیامبرانش‌ ایمان‌ آورند و دستورهای‌ آنان‌ را بپذیرند. آن‌ نخستین‌ روزی‌ است‌ كه‌ خورشید بتابید و بادهای‌ باردهنده‌ وزیدن‌ گرفت‌ و گیاهان‌ روییدن‌ گرفتند. آن‌ روزی‌ است‌ كه‌ فرشته‌ وحی‌ بر پیامبر(ص) نازل‌ گردید و ابراهیم‌ خلیل(ع) بتها را درهم‌ شكست. روزی‌ است‌ كه‌ امام‌ علی(ع) بت های‌ روی‌ خانه‌ كعبه‌ را به‌ زیر افكند و همچنین‌ كشتی‌ نوح‌ پس‌ از طوفان‌ بر كوه‌ جودی‌ قرار گرفت‌ و آن‌ روزی‌ است‌ كه‌ قائم‌ ما در آن‌ روز ظهور خواهد كرد.

و باز معلی ‌بن‌ خنیس‌ از قول‌ امام‌ صادق (ع) نقل‌ می ‌كند كه‌ همانا نوروز روزی‌ است‌ كه‌ پیامبر(ص) عهد و پیمان ها را برای‌ امیرالمومنین(ع) گرفت‌ و آن‌ روزی‌ است‌ كه‌ حضرت‌ بر اهل‌ نهروان‌ پیروز شد.

ثواب نماز جماعت در مسجد الحرام

انجمن: 

سلام به همه:Gol:
طبق این روایت اگر اقتدا کنندگان به بیش از 10 نفر برسد اگر تمام اسمانها کاغذ و دریاها مرکب و درختها قلم و جن و انس و فرشتگان نویسنده شوند نمیتوانند ثواب یک رکعت ان را بنویسند.
مستدرک الوسایل ، ج1 ص 487 / رساله حضرت امام ،مساله 1400.
و همچنین طبق این روایت داریم:
حضرت رسول اكرم ـ صلّي الله عليه و آله ـ مي‌فرمايد: ثواب نماز در مسجد من مانند ثواب هزار نماز در غير اين مسجد است، مگر مسجد الحرام، زيرا ثواب نماز در مسجد الحرام معادل ثواب هزار نماز در مسجد من است.
حر عاملي، محمد، وسائل الشيعه، قم، آل البيت، 1409 هـ ق، ج5، ص 280، حديث 6548.
بنابر این 2 روایت اگر در مسجد الحرام نماز جماعت برگزار شود به قدری ان افراد ثواب میکنند که هر گناهی هم انجام دهند باز ثواب هایشان بیش تر است.
آیا چنین استدلالی درست است؟ و روایات واقعی اند؟

راه رفتن پشت سر نامحرم

سلام.
ظاهرا حدیثی از امیرالمومنین هست که فرمودن { پشت سر شیر راه برو اما پشت سر دختر نامحرم نه}
میخواستم متن دقیق حدیث رو لطف بفرمایید بنویسید.
متشکرم

احادیث و روایات درباره آرایش

با عرض سلام و ادب

همانطور که همه میدونیم درباره حجاب و پوشش در احادیث و روایات مطالبی آمده است
میخواستم ببینم آیا درباره آرایش هم صراحتا در آیات و روایات مطلبی ذکر شده یا خیر؟

سپاس

اللهم عجل لولیک الفرج