جبرییل ، میکاییل ، عزراییل ، اسرافیل ، فرشتگان بزرگ

الله تعالی به پیامبر از طریق جبرییل وحی نمود...از طریق چه کسی قرآن را به جبرییل انتقال فرمود؟؟؟

انجمن: 

بنام الله...سلام....الله تعالی به پیامبر از طریق جبرییل وحی نمود...از طریق چه کسی قرآن رو به جبرییل انتقال فرمود؟؟؟ جبرییل چگونه از خدا قرآنو دریافت می کرد؟ آیا خدا یک آن می نداخت در مغز او؟ بعد ایشان به پیامبر می گفتند؟ می دانیم خدا حرف نمی زند چون دقیقا مثل مخلوقات می شود پس چه کسی بر پیامبر فرمود یا قبل از او بر جبرییل؟؟؟؟..بسم الله الرحمن ارحیم.اقرا؟ اقرا بسم ربک الذی خلق؟ یا قل هو الله احد؟....کلا مگه میشه؟ تسلسل این قضییه بی معنیه که یکی دیگه هم به جبرییل از طرف خدا گفته باشه و از طرفی مطمئن هستیم خدا به هیچ عنوان حرف نمی زنه و حرف زدن بر او معنا ندارد چون دقیقا حرف زدن میشه صوت و میشه مخلوق او و در کل میشه همون مثل انسان کاملا مثل انسان پس آیا خدا قرآن رو بصورت کتاب خلق کرد برای جبرییل و او به پیامبر می خواند؟ اگر آره و صوتی در این بین با توجه به دلیل بالا رد و بدل نمیشه پس جبرییل از چه طریق این مطالب ظاهر شده در برابر خود را یقین پیدا می کرد از جانب خداست؟ یا اینم هست که مثلا خدا برای بازگوی قرآن به جبرییل آن را به صورت صوت(بی صاحب صوتی که فقط صوت است و صاحب ندارد و توسط الله خلق شد) خلق فرمود بر گوش جبرییل...خب جبرییل چگونه اظمینان پیدا می کند اینها از جانب خداست؟ حتم پشتش معجزه به جبرییل نشان دادن از جانب خداهم باید در کار باشد...نتیجه این موضوعات من این شد که پس قبل از هرچیزی اینگونه خدا با کارهایی و مخلوقی دیگر(مثل صوت) اول جبرییل را بقرآن دعوت می کند.......هرچی نظر و حالات دونسم و اومد تو ذهنم گفتم...حالا ممنون میشم کمکم کنید و پاسخ بدید

مصاحبه با فرشتگان بزرگ ( جبرییل ، میکاییل ، عزراییل ، اسرافیل )


مؤلف: اصغر بهمنی
ناشر: انتشارات سعید نوین

پیشگفتار

از زمانی که اولین فعالیت خود را برای جمع آوری این مجموعه آغاز کردم، چندین سال می گذرد.هر تابستان مقداری از کار پیش می رفت تا اینکه سال 1381 کار به اتمام رسید هر چند چاپ و نشر آن تا کنون به تعویق افتاده است.

هدف از تنظیم این مجموعه در ابتداد نشان دادن عظمت خداوند می باشد و پس از آن با ایجاد ارتباط بین فرشتگان و معصومین(علیهم السلام) مقام و منزلت آن چراغهای هدایت را بیش از پیش نمایان سازیم.

مجموع روایات، آیات و نکاتی که برای تنظیم این کتاب یادداشت شده است به تفکیک موضوعات به قرار زیر است.

شناخت ملائکه:39 مورد
جبرییل:155 مورد
میکاییل:50 مورد
عزراییل:76 مورد
اسرافیل: 39 مورد.

هر چند در مجموع 359 مورد، قابل استفاده بود اما نزدیک به دو برابر این عدد، از احادیث و ... مورد بررسی قرار گرفته است.

در پایان باید متذکر شوم که اینجانب معتقد به شیوه های جدید و جذاب برای انتقال مفاهیم تربیتی و دینی هستم که بر این مبنا شیوه خبرنگاری(پرسش و پاسخ) را بر گزیدم و اگر توفیق الهی یار باشد که تاکنون بوده، به این روش برای موضوعات دیگر ادامه خواهم داد.

اصغر بهمنی-پاییز 1383

‏****

بعنوان مقدمه: شناختی از ملائکه(فرشته ها)

خلقت فرشتگان:
در کنار مخلوقات خداوند همچون جمادات،نباتات، حیوانات،نسناس،اجنه و انسان به موجودات عجیب و شگفت انگیزی بر می خوریم که چشم ما از دیدن و درک آنها محروم است، آنها را ملائکه(در عربی) یا فرشتگان می نامند.
آنها از نور خلق شده اند و جایگاهشان آسمانهای هفتگانه است. آنها شنوا و بینا و دارای تیزی عقل و سرعت فهم فوق العاده ای هستند در یک تصویر کلی باید گفت که آنها در شکلهای گوناگه و به صورت بالدار خلق شده اند چناچه جبرئیل که از بزرگان این موجودات است، 600 بال برای او معرفی کرده اند بگونه ای که آسمانها و زمین از وجودش پر می شود اما بهتر است که متذکر شویم که پر و بال به معنی مادی آن نیست بلکه کنایه از قدرت و تحرک است.

در مورد عظمت ظاهری آنها باید به فرمایش امیرالمؤمنین توجه کنیم که فرمود: برخی از آنها قدم هایشان در زیر زمین گردنشان از آسمانها گذشته است و اعضایشان از جهان بیرون رفته و دوشهاشان موافق پایه های عرش الهی است.

به نظر من که مطالب جالبی هست از دست ندهید:Kaf: