توهین به مقدسات

با شخصی که به اسلام توهین می کند چگونه باید برخورد کرد؟

با عرض سلام من یکی از دوستلن قدیمم را پس از سالها از طریق نت پیدا کردم و باهاش مدتی هم صحبت شدم. با توجه به موضوعی که امروز ازش شاهد بودم دیگه نمیتونم اسمشو "دوست" بذارم, اما دچار تنش شدیدی شدم که فکرمو خیلی مشغول کرده. موضوع این بود که اون در نهایت ناباوری من, به اسلام توهین بد و ناروایی کرد. خیلی شدید بهم ریختم, اما من خیلی آدم آرومی ام. اعصاب ضعیفی دارم و به همین دلیل همیشه سعی میکنم از تنش و خشم پرهیز کنم. خشمگین شدن تا مدتی حالمو بد میکنه. هرچند اون لحظه مطمئن شدم که دوستی من با اون فرد برای همیشه پایان یافته, و حتی به زودی شماره و دسترسی های اینترنتی مو عوض خواهم کرد, اما چیزی که خیلی خیلی ناراحتم کرد این بود: چرا جوابشو ندادم؟! چرا بحث رو عوض کردم و خیلی خشن و جدی باهاش روبرو نشدم؟ آیا من هم در قبال دفاع از دین مبین حق گناهکارم؟  با خودم میگم تنها دلیلم این بود که خشم آزارم میده و اگه برخورد تند میکردم بیشتر از همه خودم حال روحیم بد میشد. اما این قانعم نمیکنه. احساس ضعیف بودن میکنم. باید چی کار میکردم؟ در اینکه دوستی مو برای همیشه باهاش بهم خواهم زد شکی ندارم, اما کاش میتونستم محکم تر برخورد کنم. 

در برابر توهین ها چه کنیم؟

با سلام

امروزه برخی افراد بخصوص قشر جوان دچار نوعی گستاخی در برابر مقدسات دینی شده و افرادی هستند با عناوین آزاد اندیش آتئیست انسان گرا و .. که به مقدسات دینی توهین های رکیکی می کنند.بنده بطور تصادفی در فضای مجازی و نیز در فضای حقیقی بارها آنرا شاهد بوده ام.

این توهین ها باعث شده قداست مقدسات در نظر مردم کم شود.و دیگر اون واکنش مقابل صورت نگیرد.

میخواستم بدانم باید چه کار کرد.

آیا وظیفه ای داریم؟

همچنین آیا این توهین ها عواقبی دارد؟

عقاید شیطان پرستانه و توهین به قرآن

سلام خدمت کارشناسان محترم خسته نباشید

بنده باید پیشاپیش عذرخواهی کنم بابت گفتن این موضوع اما دوستی دارم که ایشون 2 ماهی میشه نماز نمیخونه و کلا تمام عادات مذهبیش رو ترک کرده
ولی امروز چیزی به من گفت که تنم لرزید و واقعا از خودم پرسیدم این کیه دیگه؟
چرا من با همچین کسی دوست شدم؟
اما وقتی دیدم داره گریه میکنه و ترس و پشیمونی رو تو چشاش دیدم تصمیم گرفتم کمکش کنم
و از اونجایی که نمیتونستم با یک روحانی رو در رو این موضوع رو در میون بزارم گفتم بیام اینجا و از شما کمک بگیرم.

ایشون امروز ظهر که تو خونه تنها بوده ناگهان شهوت برش غالب میشه و در حالی که قرآن را جلوی خودش باز میکنه اقدام به خودارضائی میکند. بعد که به خودش میاد متوجه میشه که چیکار کرده. اون چند صفحه ای رو که الوده شده بوده رو میکنه و در سطل اشغال میندازه و تعریف میکرد اصلا تو حال خودم نبودم و غیر ارادی این کارو انجام دادم و وقتی فهمیدم چه غلطی کردم رفته حمام غسل کردم و همونجا زده زیر گریه و بعدش رفته مسجد دو رکعت نماز خونده و استغفارو توبه کرده

حالا یک سری نگرانی هایی داره که به من گفت منم به شما میگم:

1-ایا خداوند من رو میبخشه؟
2-ایا با این کاری که کردم شیاطین و جنیان میتونن اذیتم کنن؟
3-چه کار هایی باید بکنم؟

ناگفته نماند که ایشون دوماهی هست نماز نمیخونه و در طول روز اهنگ ها و مدیتیشن های شیطانی رو گوش میده و انجیل شیطانی رو تمام کرده و کتاب های شیطانی زیادی رو داره و تمومشون کرده و چندین کتاب طلسم هم داره که البته فقط مطالعش کرده خلاصه روحش در اعماق تاریکیه و در دلش یک دلبستگی به ابلیس پیدا کرده اما از وقتیکه این معصیت رو انجام داده یه جورایی به خودش اومده و پشیمون شده
خلاصه باید چه کار کنه ومن به عنوان دوستش باید چه کار کنم؟
ایا باید دوستیمو باهاش قطع کنم؟
حقیقتا میخواستم برم پیش پلیس اما گفتم اگر این کارو بکنم شاید این شخص رو اصلا اعدامش کنن و من عذاب وجدان بگیرم..

این دوست بنده 22 سالش هست، حتی به فکر خودکشی افتاده و میگه فقط خودکشی میتونه روح الوده منو پاک کنه/
لطفا هر چه زودتر پاسخ بدید
ممنونم

به سخره گرفتن خدا

با عرض سلام و خسته نباشید
ببخشید بنده مدتی بود کسی رو دیدم که خدا رو به سخره می گرفت با جوک و اینطور چیزها و درکل در ذهنم این سوال پیش آمد که نتیجه و گناه به سخره گرفتن خدا چیست و آیا دیگر مومنان وظیفه ای در برابر آن دارند یا خیر؟
با تشکر

وظیفه شرعی من در برابر توهین به مقدسات چیست؟

سلام

یکی از کاربران سایت سوالی داشتند که مایل نبودند با آیدی خودشون مطرح شود

لذا با توجه به اهمیت موضوع، سوال ایشان با حفظ امانت جهت پاسخگویی توسط کارشناس محترم سایت در این تاپیک درج می شود:


نقل قول:

سلام
بنده مقلد آیت الله خامنه ای هستم.
چند روز پیش سوار تاکسی شدم راننده تاکسی و دونفر از مسافرین در حال بحث سیاسی بودند که بنده در بین این بحث سوار تاکسی شدم،در بین این بحث ها انواع تهمت های کذب به نظام جمهوری اسلامی زده شد و حتی به مقام معظم رهبری هم توهین شد حتی در این بین راننده تاکسی در انتها تمام تقصیرات خودساخته نظام را به گردن اسلام انداخت و نعوذ بالله یک نسبت سوء به یکی از امامان معصوم داد.
می خواستم ببینم وظیفه شرعی بنده در اینگونه موارد چیست:

1-در مورادی که مثلا یک تهمتی به نظام می زنند،آیا بنده وظیفه دارم که از این موضوع دفاع کنم حتی اگر مثلا اطلاعات کافی نداشته باشم یا بحث را هم بی فایده بدانم و جز افزوده شدن عناد چیز دیگری این بحث ها ندارد و امکان اینکه شخص حقیقت را قبول کند هم ندهم.فلم یزدهم دعائی الا فرارا!

2- در برابر نسبت ناروا دادن و توهین به امام معصوم وظیفه بنده چیست؟

3- در برابر توهین به مقام معظم رهبری وظیفه بنده چیست؟

با سپاس از شما

با تشکر

در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید :Gol:

آیا لعن و نفرین کردن اشخاصی که به مقدسات اسلام توهین می کنند، درست است؟

سلام

مشورت و همفکری

یکی از اساتیدمون میگفت نباید اینقدر شاهین نجفی یا هر کسی دیگه ای که به دین توهین میکنن لعن کنیم
چون طرفداراش زیاد میشن..........


من خودم به شخصه چند سال پیش درباره ی ایشون شنیده بودم ولی انقدر دیگه تو حوزه و پایگاه بسیج و فضاهای مجازی گفتن و لعنت کردن که مشتاق شدم ببینم چه خبر شده دلیلش چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حالا من نه یه نوجون 17 ساله که هنوز شناختی رو هیچ سیاستی نداره همین که یک بار گوش بده یعنی سیاست خارجه به هدفش رسیده


نظر شما چیــــــــــــــــه؟؟؟؟؟؟؟؟

(با توجه به اینکه همچین توهین هایی در داخل کشور هم داره شکل میگیره توهینی که تو گالری مشهد به پنج تن شد)

توهین در قرآن!

مسلمین معمولا خیلی روی اعتقاداتشان حساس هستند و اگر فکر کنند توهینی به اعتقاداتشان شده (حتی اگر در واقع هم نشده باشد و فقط فکر این را بکنند که شده) برخورد شدیدی میکنند و در این راه حتی از کشتن طرف مقابل هم دریغ نمیکنند و البته در جاهایی مثل اینجا به این بهانه معمولا پست های بسیاری را پاک میکنند یا نام کاربری را مسدود میکنند و از اینجور کارها.

حال من مثالی از قرآن میاورم که الله ساخته و پرداخته محمد علنا به ناباوران به قرآن توهین میکند:

سوره جمعه آیه 5:

مثل كسانى كه [عمل به] تورات بر آنان بار شد [و بدان مكلف گرديدند] آنگاه آن را به كار نبستند همچون مثل خرى است كه كتابهايى را برپشت مى‏كشد [و] چه زشت است وصف آن قومى كه آيات خدا را به دروغ گرفتند و خدا مردم ستمگر را راه نمى‏ نمايد.

حال من یک سوال دارم:

اگر نامسلمانی بیاید مسلمین را همچون خرانی بنامد که مثلا فلان کار را میکنند واکنش مسلمین چیست؟! آیا غیر از این است که به جرم توهین کردن به اسلام و مسلمین برایش حکم صادر میکنند؟! اگر بگویید نه که دروغ گفته اید اما اگر بگویید بله خب احترام به عقاید یک جاده 2 طرفه است و وقتی که شما به طرف مقابل یا اعتقاداتش توهین میکنید نباید انتظار داشته باشید که طرف مقابل ساکت بنشیند اما مسلمین همانطور که مثلا حق تبلیغ را اختصاصا برای خودشان در همه جای دنیا محترم میشمارند اما در کشورهای خودشان اجازه تبلیغ به کسی نمیدهند و در این مورد هم مسلمین مثل محمد این حق را فقط به خودشان داده که به طرف مقابل و اعتقاداتش توهین کنند و اگر تاریخ اسلام را ورق بزنیم میبینیم که چه در زمان محمد و چه بعد از او مسلمین کمترین توهینی را شدیدا پاسخ داده اند و حتی بعضا حکم به مرگ توهین کننده داده اند!

جوابتان چیست؟! آیا توهین کردن به نامسلمانان مثل آزادی تبلیغ حقی است که خدا فقط به مسلمین داده؟!

وسواس فکری (توهین به مقدسات)

انجمن: 

با نام و یاد دوست

سلام

سوال یکی از کاربران که تمایل نداشتند با مشخصات و آیدی خودشون مطرح بشه

با حفظ امانت در این تاپیک طرح می شود و جهت پاسخگویی به کارشناس محترم ارجاع داده می شود.

اما سوال ایشون:

نقل قول:

با سلام
من دختری 26 ساله هستم که دچار وسواس فکری شده ام . شروع این وسواس از سال اول دبیرستان بر سر نماز خواندن بود که به صورت توهین به مقدسات آمد و به دلیل عذاب وجدان خیلی زیاد نماز خواندن را کنار گذاشتم ولی اعتقاداتم جای خودش را داشت . ولی الان در این سن به طور شدید به سراغم آمدن یعنی از زمانی که از خواب بیدار می شوم به خدا و ائمه حرف های زشت و توهین آمیز می زند و اول به صورت فکر در ذهن من بود که تمام تلاش خود را می کردم که جلوی آن ها را بگیرم و آن ها را درست کنم یعنی اگر بر روی مبل نشسته باشم باید همان جا بشینم و آن فکر را درست کنم جوری که انگار این فکر نیامده و این راه تا حدودی به من کمک کرد ولی فشار خیلی زیادی به من وارد می شد . بعد که گذشت دیدم فایده ای ندارد و راه دیگری پیدا کردم یعنی وقتی یک جمله بعد در ذهن من می آمد هر کلمه را با نیست خنثی می کردم و این راه حالم را بهتر کرد ولی الان باز فکر ها به سمت من آمده بطور خیلی زشت تر و باعث شده که نه گفتن من هر ثانیه یکبار شده به صورت بلند بلند که دیگران هم متوجه می شوند و آنقدر به نه گفتن خود ادامه دادم که گاهی انگار خودم یک کلمه را به زبان می آورم و اوایل مطمئن بودم که به زبان می آوردم ولی الان تمام حس من به گفتن آن حرف ها مطمئن است و غذاب وجدان من دوچندان شده و گاهی سعی می کنم حرف نزنم ولی انگار با قورت دادن آب دهان و خوردن زبونم به دندونام به همان حس دچار می شوم . و مشکل دیگه من اینه که روی تمام کارهای روزمره خودم حساس شدم . مثلاً در حمام هنگامی که شامپو را در دست خود می ریزم حرف زشت می آید و باعث می شود که این کار را بالای 10 بار تکرار کنم .
لطفاً در اسرع وقت این به من کمک کنید . چون دارم واسه کنکور می خونم و واقعاً خیلی اذیتم .
کمال تشکر را دارم .

در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید