اهل تسنن

رد عصمت تمام و کمال انبیاء

می توان گفت امامان و پیامبران دارای عصمت در هدایت اند و عصمت تمام و کمال ندارند و اینکه مثلا پیامبر اسلام
در 40سالگی به پیامبری رسید یعنی قبل از آن اشتباه نداشته است و از همان بدو تولد بدون اشتباه بوده پس فلسفه پیامبری و انتخاب شدن از جانب خدا چه می شود
اینگونه خدا مقدر داشته که فرضا فردی پیامبر شود و به خاطر لطف خدا بی هیج عیبی است و می توان گفت اعمال او از آن خدای اوست و بس و او نباید مانند بشر باشد بلکه باید مثل فرشتگان باشد و کارهای انسانی مثل ازدواج و این ها را هم نداشته باشد
اگر او مثل ما انسان است پس دچار لغزش می شود
مثال فطع نسل پیامبری از حضرت یوسف
و اینکه امام علی و امامان چگونه علم به مرگ وشیوه آن را داشته اند و جلوی آن را نگرفته اند می توانستند با عصمت و علم بی بدیلشان جلوی مرگ و نیستی دنیایی خود را بگیرند و مردم را بیشتر هدایت کنند و اینکه بگویند خدا مقدر کرده دلیل نمی شود خدا بد بندگانش را نمی خواهد آن ها می توانستند بیشتر نزد مردم باشند و بیشتر آن ها را هدایت نمایند
و اینکه آیا پدر و مادر پیامبر نیز ادم های کاملا خوبی بوده اند یا ممکن است دارای خطا باشند

آیا پادشاههای عربستان خلیفه مسلمین حساب میشوند؟

انجمن: 

به نام خدا
سلام بر دوستان
[="DarkSlateBlue"] لطفا یکی جواب این سوال من رو بده که به نظر اهل تسنن آیا ملک عبدالله ملک فهد و... خلیفه مسلمین حساب میشوند یا نه از نظر اهل تسنن بحث خلافت تمام شده وهم اکنون جامعه اسلامی به نظر آنها بدون خلیفه است ؟:negah:[/]
[="Blue"]اگر این افراد خلیفه مسلمین هستند این تعامل عالی ایشان با سران کفر دنیا مثل آمریکا واسرائیل چگونه توجیه میشود؟:!!!:
[/]
سوالهای دیگری هم دارم که وقتی جواب همین را گرفتم مطرح میکنم
[="lime"]یا مهدی ادکنی:roz:[/]

نماز تراویح چیست؟

در كتب فقهی و حدیثی شیعه و سنّی برای ماه مبارك رمضان نمازهای مستحبی بسیاری نقل شده كه برخی از آنها به هزار ركعت می رسد.

صلاة تراویح نیز از جمله نمازهایی است كه اهل سنّت آن را مستحب دانسته و در هر شب از ماه مبارك رمضان نزدیك به بیست ركعت، آن را به جماعت اقامه می نمایند.

گرچه نماز عبادتِ برتر است و نمازهای مستحبی و مندوب در شرع مقدس محدوده خاصی ندارد، اما آیا به جز نمازهای فریضه یا مواردی كه مشروعیت آن به جماعت، با دلیل قطعی از پیامبر و ائمه معصوم(علیهم السلام) به ثبوت رسیده باشد، میتوان نمازهای مستحبی مثلاً نوافل را به جماعت خواند؟! در این مسأله میان شیعه و سنی اختلاف هست و این اختلاف نظریه، در نماز تراویح نیز مطرح است.

«تراویح» جمع «ترویحه» و معنای اصلی آن، نشستن است. بعدها آن را به نشستن به منظور استراحت پس از چهار ركعت نماز (مستحبی) در ماه رمضان، اطلاق كرده اند و از آن پس به هر چهار ركعت نماز یاد شده، «تراویح» گفته اند. البته مجموعه این نماز را هم كه به بیست ركعت میرسد، تراویح میگویند. نماز تراویح با جماعت، بدعتی از خلیفه دوم
ظاهر پاره ای نصوص این است كه نخستین كسی كه جماعت در نافله رمضان را سنّت كرد، عمربن خطاب بود و در زمان پیغمبر(صلی الله علیه و آله) و دوره خلافت ابوبكر چنین چیزی وجود نداشت. امّا عمر با استحسان به این امر رأی داد ومردم را بدان ترغیب كرد و خود معترف بود كه این بدعت است امّا می گفت بدعت خوبی است! و خود به آن ملتزم نبود و در خانه فرادی می خواند. به این مطلب قسطلانی و قلقشندی و ابن قدامه و دیگران از علمای اهل سنت تصریح كرده اند در دوران پیامبر(صلی الله علیه و آله) نوافل رمضان به جماعت تشریع نشده و خلیفه دوم آن را اختراع كرده است و همین امر منشأ اختلاف فقهای اسلام شده است. امامیّه مشروعیّت آن را به استناد دلائل محكم رد كرده اند و متأسفانه برخی از عامّه موضع شیعه را نفهمیده و تصوّر كرده اند اصل مشروعیّت نافله مورد انكار آنها است، در حالی كه چنین نیست. آنچه مردود است جماعت خواندن نافله است نه اصل نافله; چرا كه به اعتراف خلیفه دوّم بدعت است. موفق باشید.
منبع:تبیان