امت پیامبر

تایید امت زمان پیامبر توسط قرآن و لغزش آنها در زمان تعیین خلیفه

با سلام در قرآن داریم:
كُنْتُمْ خَيرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَلَوْ آمَنَ أَهْلُ الْكِتَابِ لَكَانَ خَيرًا لَهُمْ مِنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَأَكْثَرُهُمُ الْفَاسِقُونَ(آل عمران/110)
شما بهترين امتي بوديد که آفريده شده‌اند؛ (چه اينکه) امر به معروف و نهي از منکر مي‌کنيد و به خدا ايمان داريد. و اگر اهل کتاب، ايمان آورند، براي آنها بهتر است! (ولي تنها) عده کمي از آنها با ايمانند، و بيشتر آنها فاسقند.

حال با توجه به سیاق آیه فوق می توانیم بگوییم امت زمان پیامبر از نظر قرآن بهترین امت معرفی شده اند . حال با توجه به اینکه همین امت بودند که به نصب علی علیه السلام در روز غدیر توسط پیامبر صلی الله علیه وآله بی توجهی کردند و بیعتی که با ایشان بستند را شکستند ( غیر از تعدادی انگشت شمار) و باعث بزرگترین انحراف در جهان اسلام تا روز قیامت شدند که این خود بزرگترین خطا و گناه است .
حال این دو مطلب چگونه با هم جمع میشود؟ آیا خدا از فضاحتی که این امت پیش خواهد آورد خبر نداشت یا اگر داشت پس می توانیم بگوییم عمل آنها به استناد این آیه مورد تایید خدا است؟

با تشکر فراوان

برچسب: 

آیا حدیث "لکل امة سامری" در مورد امت زمان حال ایران هم صادق است؟

در روایت هست که لکل امة سامری و سامری امت زمان پیامبر صلی الله علیه و آله هم در روایات معرفی شده است.
حال سوال این است که در مورد امت زمان حال ما یعنی ایران فعلی چی؟