اسلام و تروریسم

آیا مسلمانان تروریست هستند؟

انجمن: 

سلام .
سوالم این هستش که آیا یک کشور اسلامی میتونه تروریست نباشه ؟

اجازه بدین برای باز شدن موضوع تعاریفی رو عنوان کنم و گمی مصداقی صحبت کنم .

همونطور که میدونیم در تمام دنیا و بر اساس مفاهیم جامعه مدنی قدرت تفکیک میشه ، مقننه ، اجراییه ، قضاییه . یعنی نابغه های دنیا برای کنترل جامعه قوانینی رو تصویب میکنند . ساختارهایی رو برای اجرای اون قوانین اندیشه میکنند و ساختارهایی رو برای فیدبک گیری قوانین اجرا شده و عدلیه در نظر میگیرند .

در ساختاری متمدنانه ... عدالت دقیقا به معنای احقاق حق نیست . اجازه بدین چندین مثال برنم .

در ساختاری متمدنانه . ممکن هست که من به حق و حقوقم نرسم . اما این مساله موجب نمیشود که من محق باشم و به خودم اجازه بدم ساختار عدلیه رو زیر سوال ببرم . یا رفتاری پر خطر از خودم نشون بدم . مثلا ممکن هست من تصادفی بکنم و راننده مقابل مقصر باشه ولی پلیس که وظیفه احقاق حق رو داره ... حق رو به راننده مقابل من بده .

این مساله موجب نمیشه که من پلیس رو ترور کنم . یا اینکه نسبت به راننده مقصر خود را صاحب حق بدونم و مثلا بخوام بهش ضرری بزنم ،

در حقیقت در درون یک نظام منمدنانه ... اون چیزی عدل هست که قاضی عنوان میکنه ... نه حقیقت ...

و بدین صورت امکان برقراری عدالت در درون یک جامعه بوجود میاد .

اگر بخواهیم قوانین اسلامی رو مورد بررسی قرار بدیم ... با دو گروه قوانین روبرو هستیم .

1. گروهی از قوانین هستند که دقیقا ساختاری متمدنانه دارند . مثلا اگر خانومی به شوهرش خیانت کنه . بدون 4 نفر شاهد این مساله ثابت نمیشه و شوهر محق نمیشه . یعنی محکمه ای داریم . در درون ان محکمه شاکی و مجرمی داریم و بدون اثبات حقانیت شهود حد اجرا نمیشه حتی اگر خیانت خانوم حقیقت داشته باشه .

2. گروهی از قوانین هستند که ساختاری غیر متمدنانه دارند . مثلا در درون قرآن عنوان میشه کافران رو هر جا دیدید بکشید . یا مفاهیم مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر و ...

قوانینی که ساختار متمدنانه دارند ... هیچ مشگلی بوجود نمیاره . اما اسلام ساختارهایی رو داره که بر اساس اون افراد خودشون میتونند تصمیم بگیرند و عمل کنند . به قولی ببرند و بدوزند و بپوشند .

اینجوری میشه که گروهی فکر میکنند در کشور گروهی دیگر کافر هستند و قتل های زنجیره ای اتفاق میوفته .

اینجوری میشه که نواب صفوی ، کسروی رو ترور میکنه و اسمش همکنون بر رویه یکی از شاهراههای تهران هست .

اینجوری میشه که سازمان ملل کشور اسراییل رو به رسمیت میشناسه و ما هر روز بمب میسازیم و روش مینویسیم اسراییل باید نابود شود .

اینجوری میشه که مثلا میریم و سفارت عربستان رو به اتش میکشیم .

اون چیزی که من متوجه شدم این هستش که اگر ما بپذیریم ساختار عدالت دقیقا به معنای احقاق حقوق نیست بلکه روشی برای نظم کشوری و جهانی هست بسیاری از مشگلات حل میشه ...

ولی مشگل از اونجا بوجود میاد که یک تروریست فکر میکنه و عقیده داره که حرفش درست هست ( چه بسا که صد در صد هم درست باشه ) و به خودش حق میده خارج از ساختارهای عدالت حقوق خودش رو اخذ کنه .

بنابراین ...

باید تکلیف یک مساله رو روشن کنیم .

سوال این هست .
1. آیا اگر من به عدلیه مراجعه کنم و با وجود اینکه محق هستم !! قاضی من رو محق تشخیص نده !! ایا من اجازه دارم نظم جامعه رو به هم بزنم تا به حقم برسم .

مثلا فرض کنین در درون یک کلاسی ( مانند یمن ) 30 نفر سنی هستند 10 نفر هم شیعه هستند و معلم کلاس قوانینی برای جامعه تصویب میکنه ، بر اثر اتفاقاتی که در درون این کلاس میوفته ... معلم میخواد بر اساس عدالت رفتار کنه ! اما در جایی حق یک شیعه از بین میره ...

ایا شیعیان دنیا بهتر هست شیعیان این کلاس رو به خویشتن دار ی دعوت کنند . یا بهش اسلحه بدن تا کلاس رو به هم بزنن ( فرض میکنیم که شیعیان هم محق باشند ) و کشت و کشتار راه بندازن تا به حقشون برسند .

متشکرم .