ارتباط با امام زمان

آیا امام زمان (عج) در زمان غیبت کبری نائب دارند؟

سلام و عرض ادب خدمت شما اساتید و دوستان عزیز و بزرگوار اسک دین
با گوش کردن به یکی از سخنرانی های استاد رائفی پور (سخنرانی ارتباط با قیام امام حسین ع و امام زمان عج - 30 ام مرداد ماه 1393 - شهرستان فریمان) ایشون فرمودند خود امام زمان عج همینک نایبانی داره که به صورت لایه بندی با ایشون در ارتباط هستند و کسی نمی دونه و ازشون اطلاعی نداره. در مجموع اینها حدود 360 یا بیشتر آدم هستند که در لایه اول 4 نفر هستند و در لایه دوم اگر اشتباه نکنم 7 نفر و لایه سوم فکر می کنم 20 نفر و ...
هر کدوم از افراد در لایه ها از دنیا برند، از لایه دورتر و بیرونی، فردی وارد لایه درونی تر و نزدیک تر به امام عج می شه!
ایشون می فرمودند که امام زمان عج توسط این افراد برنامه هاشونو پیاده می کنند و معمولا کسی از این افراد خبر نداره!
حالا سوال من اینه که:
با توجه به اینکه استاد رائفی پور در زمینه صهیونیست شناسی و البته مهدویت استاد توانا و بزرگی هستند، ولی تا جایی که قبلا می دونستم در غیبت کبری امام زمان عج نائبی ندارند (شاید نائب آشکار نداشته باشند)
ولی اخبار زیادی از افرادی می شنویم که با حضرت در ارتباط هستند و نمونه اش اخباری که گفته می شد از امام خمینی ره به فردی گفته شده بود که در زمان شروع جریان انقلاب اسلامی فرموده بودند: صاحبش (امام زمان عج) فرمودند مردم بریزند خیابون!
حالا پاسخ صحیح چی هست؟ آیا کتاب یا حدیثی در مورد این ساختار لایه بندی کنونی هست و یا اصلا بزرگان اسکدین این مورد رو تکذیب می کنند و یا ؟؟؟؟

آیا عریضه های انداخته شده در چاه جمکران به دست امام عصر (عج) می رسد؟


سلام
در صورت امکان پاسخ لازم را بفرمائيد!
1/فلسفه چاه جمکران چیست ؟ آیا به خواسته امام عصر عج ایجاد شده است . یا خیر ؟
2/در صورت عدم استجابت حوائج مردم شائبه بدبینی و سستی و سئوال در اعتقادت مردم ایجاد نخواهد کرد ؟
3/حقیقت امر چیست . یعنی نامه ها بدست امام میرسد ؟ یا خیر ؟ یا جنبه سمبلیک و یا اینکه بدعتی تلقی می شود !
که توسط دوستداران حضرت ایجاد شده است ؟
4/ سندی که این چاه را نائید کند ! که دارای قداست و راه ارتباط مردم با امام عصر عج باشد ! وجود دارد یا خیر!
و هر گونه تو ضیح لارم را در این مورد ارائه بفرمائید!!!

امکان ملاقات امام زمان(عج)-----ارتباط معنوي

در مورد امكان ملاقات با امام زمان ، میان علمای شیعه اتفاق نظر وجود ندارد، در این زمینه دو نظر عمده كه در مقابل هم می باشد وجود دارد:

1. نظر مخالف. 2. نظر موافق.
این اختلاف نظر نیز مربوط به ملاقات در عصر غیبت كبری است.

قبل از اینكه به نقل دیدگاه ها و دلائل آن بپردازم، لازم است برای روشن شدن موضوع سؤال، نكته ای را در رابطه با انواع و حالات ملاقات، یادآور شوم تا محل اختلاف به خوبی مشخص شود

و آن اینكه ارتباط با حضرت مهدی (عج) از نظر حالات، سه نوع می باشد:

1. ارتباط روحی و عرفانی.
2. ارتباط در عالم خواب.
3. ارتباط فیزیكی و رؤیت با چشم ظاهری.

آنچه محل اختلاف است و در كتابها و حكایات مطرح می باشد، ناظربه نوع سوم از ملاقات است.
كسانی كه منكر امكان ارتباط و ملاقات با حضرت در غیبت كبری هستند، برای اثبات ادعای خود به تعدادی از روایات، از جمله توقیع خود حضرت به نائب خاص حضرت، استناد می كنند، چون حضرت مدعی مشاهده را تكذیب نموده است «ألا فمن ادعی المشاهده قبل خروج السفیانی و الصیحه فهو كاذب مفتر.»(1)
یعنی «آگاه باشید هر كس قبل از خروج سفیانی و ندای آسمانی مدعی دیدار من بشود، او دروغ گفته و افترا بسته است.»

طبق این دیدگاه نقل ملاقاتهایی كه در كتابها و قصص و حكایات، وجود دارد را نمی توان پذیرفت.
در مقابل، اكثریت علما و بزرگان شیعه قائل به امكان ملاقات می باشند و وقوع آن را فی الجمله می پذیرند و دلیل اصلی تحقق ملاقات را، ‌حكایات تشرفات می دانند كه از سوی اشخاص موثق و مورد اعتماد نقل شده است.

از نظر كسانی كه امكان ملاقات با حضرت را ممكن می دانند و بر آن صحه می گذارند، دلیل معتبری بر نفی امكان ملاقات وجود ندارد. طبق این دیدگاه در مورد تكذیب ملاقات روایاتی در كار نیست بلكه طبق تحقیق فقط یك روایت است و آن نیز توقیع حضرت می باشد.(2)

از این توقیع نیز پاسخهای مختلفی داده شده است كه بهترین پاسخ این است كه به تناسب حكم و موضوع با استفاده از لفظ «مفتر» منظور حضرت، صرف دیدار و ملاقات نیست
بلكه دیداری است كه همراه با نیابت باشد، مثل اینكه شخصی مدعی نیابت خاصه می شود و می گوید: من امام را مشاهده می كنم و حضرت من را وكیل خود قرار داده است و شما باید در كارها به من مراجعه كنید، حضرت چنین ادعایی را دروغ و افترا خوانده است.

اصل صدور توقیع نیز در مقام نیابت است و امام به علی بن مهر سمری فرموده است كه كسی را از جانب ما نصب مكن زیرا دوران غیبت صغرا و و نیابت خاصه به پایان رسیده است، در چنین شرایطی اگر كسی ادعای مشاهده و رؤیت داشته باشد معلوم است كه منظورش مشاهده حاكی از نیابت نمی باشد.(3)

بنابراین، ملاقات با امام زمان هیچ استحاله ای ندارد، زیرا رؤیت شخصی كه در دنیا با بدن مادی زندگی می كند و در میان مردم حضور دارد، امری است طبیعی و ندیدن برخلاف عادت روی مصالحی است كه غیبت را اقتضا كرده است.

در توقیع حضرت نیز گرچه مشاهده، نفی و تكذیب شده است، ولی این مشاهده به قرینه ذیل توقیع و سوء استفاده های احتمالی، حمل برمشاهده همراه با ادعای نیابت می شود(4)

بعضی از اهل تحقیق نظیر: آیت الله صافی، در مورد توجیه توقیع و اخبار تشرفات، حمل بر نیابت و سفارت را یكی از احتمالات قوی در معنای توقیع دانسته اند و معتقداند كه: مراد از توقیع نفی مشاهده مطلق و شرفیابی نیست بلكه مقصود، نفی ادعایی كه دال بر تعیین شخصی خاصی به نیابت باشد،(5)می باشد.

وی علاوه بر احتمال مذكور، وجه دیگری را نیز مطرح نموده است، می گوید: ممكن است مراد از توقیع نفی ادعای اختیاری بودن مشاهده و ارتباط باشد
یعنی اگر مشاهده و ارتباط با حضرت را اختیاری ادعا كند، به این صورت كه هر وقت بخواهد خدمت امام شرفیاب می شود، كذّاب مفتری و این ادعا از احدی در زمان غیبت كبری پذیرفته نیست.(6)

جهت سند بودن و هم از جهت دلالت، نمی تواند در مقابل نقل متواتر اخبار تشرفات به معارضه برخیزد، چون دلالت حكایات تشرفات علم آور است و ناگزیر مفاد توقیع باید توجیه گردد تا قابل جمع با نقل تشرفات باشد. آنان معتقدند كه: با این توقیع در آن همه حكایات و وقایع مشهور و متواتر، نمی توان خدشه نمود و بر حسب سند نیز ترجیح با این حكایات است.(7)

نتیجه اینكه: از نظر بیشتر علما و اهل تحقیق، میان نقل حكایات تشرفات و توقیع تضادی وجود ندارد و با توجیه مفاد توقیع این مسأله قابل جمع است. «بنابراین هم شرفیابی اشخاص به حضور آن حضرت ثابت است و هم كذب و بطلان ادعای كسانی كه در غیبت كبری ادعای سفارت و نیابت خاصه و وساطت بین آن حضرت ـ علیه السلام ـ و مردم را می نمایند. معلوم است».(8)

ادامه دارد........



پی نوشت:
1- كمال الدین، ج 2، ص 294، باب 45، حدیث 45،
2- سیمای آفتاب، حبیب الله طاهری، ص 180
3- سیمای آفتاب، ص 181.
4- مهدی تجسم امید و نجات، عزیزالله حیدری، ص 209،
5- امامت و مهدویت، آیت الله صافی گلپایگانی، ج 3
6-همان، ص 65.
7- امامت و مهدویت، ج 3، ص 65، «رساله پاسخ به ده پرسش».
8- همان، ص 66.

رفیق امام زمان

[="lime"]میخواستم بدونم منظور از سخن امام زمان که میفرمایند لازم نیست شما دنبال ما باشید با درست کردن اعمالتون ما سراغ شما میاییم

یعنی چی؟یعنی امام خود را از نزدیک میبینیم یعنی مثل هالو اصفهانی رفیق امام زمان میشیم لطفا توضیح دهید[/] با تشکر

ارتباط با امام زمان (عج)

سلام وعرض ادب خدمت کارشناسان بزرگوار وکاربران محترم.
یه سوال داشتم درباره ارتباط باامام زمان؟!!!

نمیدونم باید چطوری شروع کنم واز کجا بگم؟
چندسال پیش به خاطر لطف خداوند مورد عنایت خدا وامام زمان بودم.
چیزی که منو اذیت میکنه اینه که این لطف ها برای زمانیه که شاید بیشتراز الآن گناه میکردم,امکان داشت زمستونا بدون چادر وحجاب کامل باشم,بیشتر دورغ بگم نماز سروقت نخونم ومتاسفانه گاهی اوقات اصلا نخونم.
اما حالا که همه ی اینا وخیلی چیزای دیگرو رعایت میکنم الآن که همه من رو یک دختر مومن ومذهبی مشناسن دیگه اون عشق به امام زمان رو درک نمیکنم.دائما احساس گناه میکنم باوجود اینکه گناهی نیست.مدام وقتی یه کاری انجام میدن فکر میکنم ریا شده واز بین رفته.
خلاصه تا یه دختر مدرسه ای بودم که سنم کم بود اوضاع خیلی خوب بود اما الآن...
ممنون میشم راهنماییم کنید:Gol:

چقدر از امام زمان دور هستیم؟

[h=1][/h]
شرفیابی به حضور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) در زمان غیبت کبری و دیدن ایشان جزو آرزوهای محبین و دوستداران ایشان است؛ و بسیاری از شیعیان در طول تاریخ غیبت توانسته اند به این مقصود دست یابند.


[/HR] رۆیت و دیدن امام زمان(علیه السلام) هر چند توفیق بزرگی است، اما می توان از آن به عنوان مسیری یاد کرد که محبین با قرار گرفتن در آن و هدف قرار دادن این دیدار سعی در رابطه با امام خویش و کسب فیوضات از حضرت دارند.
حدیث پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) برای تمام شیعیان آشنا است که در جواب سوال جابر بن عبدالله که پرسید: «یا رسول اللَّه شیعیان او در زمان غیبت از وجود او سودى می‌برند؟ فرمود: آرى به خدائى که مرا مبعوث کرده است، به راستى آنها به نور وى پرتویاب باشند و به ولایت او در زمان غیبتش سود برند مانند سود مردم از خورشید پشت‏ ابر.» ( کلینى، محمد بن یعقوب، أصول الکافی)
اما خیلی وقت ها شده است که ما در خلوت خود و یا در مراسم هایی که به مناسبت های مختلف می گیریم با خود می اندیشیم که چرا امام زمان ظهور نمی کنند، به چه علت ما از دیدار اماممان بی نصیبیم! آن حضرت در توقیعشان می فرمایند:
و چنانچه شیعیان ما - خدا به طاعت خود موفّقشان بدارد- قلباً در وفاى به عهدشان اجتماع مى‏ نمودند، نه تنها سعادت لقاى ما از ایشان به تأخیر نمى ‏افتاد، كه سعادت مشاهده ما با شتاب بدیشان مى‏ رسید و اینها همه در پرتو شناخت كامل ما و صداقت محض نسبت به ما مى‏ باشد، بنابراین هیچ چیز ما را از ایشان محبوس نمى‏ دارد جز اخبارى كه از ایشان به ما مى‏ رسد و ما را ناراحت مى‏ سازد و از ایشان انتظار نداریم، و تنها از خدا باید یارى خواست و او براى ما كافى و نیكو كارگزار و پشتیبانى است، و صلوات و سلام خداوند بر آقا و سرورمان؛ بشیر و نذیر؛ محمّد و آل پاكش باد!
آیت الله بهجت(ره) در این باره فرمودند: وقتى تأمّل مى کنیم مى بینیم همه قضایاى امام حسین(علیه السلام) در یک روز واقع شد و وقتى مردم کوفه و بصره از قضیّه ى قتل آن حضرت مطّلع شدند، ناراحت شدند و از ابتلاى آن حضرت و شهادت اسارت اهل بیت(علیهم السلام)، خدا مى داند که اهل ایمان چه قدر ناراحت بودند، به حدّى که گویا باورشان نمى شد.
در طول این مدّت دل اهل ایمان خون بود. امّا ما بیش از هزار سال است که گرفتاریم و حضرت حجّت(عجل الله فرجه الشریف) گرفتار است و دشمن ها نمى گذارند بیاید و او را حبس کرده اند. آیا حبسى از این بالاتر که نتواند خود را در هیچ آبادى نشان دهد و خود را معرّفى کند!
بیش از هزار سال پیش که حدود هشتاد سال از دوران غیبت کبرای امام زمان(علیه السلام) می گذشت، آن حضرت در نامه ای به شیخ مفید(ره) فرمودند: “ما به خبرهای شما احاطه کامل داریم و چیزی از خبرهای شما برای ما پنهان نمی ماند و آگاهیم از ذلت و خواری که به شما رسیده، از زمانی که عده ای از شما تمایل نموده اند به عقاید و اعمالی (ناپسند) که گذشتگان صالح از آن دور بودند و عهد و پیمانی را که از آن ها گرفته شده بود (نسبت به امام زمانشان) بدور انداختند گویا که نمی دانند.

در این مافوق هزار سال که آن حضرت در زندان است، خدا مى داند که قلوب اهل ایمان چه قدر خون است. آیا شایسته است که حضرت غائب(علیه السلام) در مصایب و گرفتارى شبیه قضیّه ى حسین بن على(علیهماالسلام) به این مدّت طولانى گرفتار باشد و ما برقصیم و شادى کنیم؟!
تا کی باید بار گناهان و اشتباهات خود را متوجه دیگران و دیگر چیزها بکنیم؟ تا کی بایستی این همه مصیبت را به خاطر بی توجهی و فراموش کردن امام زمانمان(علیه السلام) تحمل کنیم؟ تا کی می خواهیم خود را گول بزنیم و بیدار نشویم؟ پس کی بناست علت اصلی آن را متوجه شویم؟
پیشوای پنجم شیعیان، امام باقر(علیه السلام) می فرماید: هرگاه خداوند بخواهد بر مردم غضب کند (آن هم به خاطر اعمال ناشایست مردم) ما اهل بیت را از مجاورت با آن ها دور می کند. (اذا غضب الله تبارک و تعالی علی خلقه، نحانا عن جوارهم.(1)

بیش از هزار سال پیش که حدود هشتاد سال از دوران غیبت کبرای امام زمان(علیه السلام) می گذشت، آن حضرت در نامه ای به شیخ مفید(ره) فرمودند: “ما به خبرهای شما احاطه کامل داریم و چیزی از خبرهای شما برای ما پنهان نمی ماند و آگاهیم از ذلت و خواری که به شما رسیده، از زمانی که عده ای از شما تمایل نموده اند به عقاید و اعمالی (ناپسند) که گذشتگان صالح از آن دور بودند و عهد و پیمانی را که از آن ها گرفته شده بود (نسبت به امام زمانشان) بدور انداختند گویا که نمی دانند.”‌
نکته قابل توجه اینجاست که این توقیع در سال های اولیه دوران غیبت فرستاده شده است، اکنون که وضع بسیار بدتر از آن زمان است و مردم در سختی ها، فشارها و فساد بسیار بیشتری گرفتار شده اند.
علاوه بر اینکه امام زمان(عج) چشم خداست و تمام زندگی ما را می بیند، در هفته دو بار نامه اعمال ما خدمت ایشان عرضه می شود و عملکردهای ما را ملاحظه می فرمایند و براساس آنچه عمل کرده ایم، با ما رفتار می کنند.
آیا می خواهید بدانید فاصله ما با امام زمانمان چقدر است و معنای غربت و تنهایی چیست؟ به این چند جمله ساده و عامیانه خوب دقت بفرمایید؛ به ما فرموده اند که روز جمعه احتمال ظهور حضرت ولی عصر(ارواحنافداه) بیشتر است. “یامولای هذایوم الجمعه و هو یومک المتوقع فیه ظهورک”‌(2)
حال اگر عصر جمعه ای بعد از نماز مغرب و عشاء، کسی به ما بگوید که امروز هم گذشت و امام زمان (ارواحنا فداه) ظهور نفرمودند و سپس چند لحظه بعد به ما خبر بدهند که از امروز مثلاً سیب زمینی کیلویی بیست تومان گرانتر شده است، شما را به خدا قسم برای کدام یک از این خبرها بیشتر ناراحت می شویم؟ برای کدام یک بیشتر دلهره پیدا می کنیم؟ نگران کدام یک می شویم؟

حضرت در توقیعشان می فرمایند: و چنانچه شیعیان ما- خدا به طاعت خود موفّقشان بدارد- قلباً در وفاى به عهدشان اجتماع مى‏ نمودند، نه تنها سعادت لقاى ما از ایشان به تأخیر نمى ‏افتاد، كه سعادت مشاهده ما با شتاب بدیشان مى‏ رسید و اینها همه در پرتو شناخت كامل ما و صداقت محض نسبت به ما مى‏ باشد، بنابراین هیچ چیز ما را از ایشان محبوس نمى‏ دارد جز اخبارى كه از ایشان به ما مى‏ رسد و ما را ناراحت مى‏ سازد و از ایشان انتظار نداریم

آیا زمانی که مثلا دخترمان از مدرسه برمی گردد، اول می پرسیم دخترم در راه حجابت را رعایت کردی تا قلب نازنین امام زمان(عج) را نرنجانی؟ یا ابتدا می پرسیم نمره امتحانت چند شد؟ آیا از پسرمان می پرسیم که همزمان با امام زمانت، نمازت را خواندی؟ یا اول می پرسیم مسابقه امروز را بردی یا نه؟ اصلاً به زندگی هایمان نگاه کنیم، آیا رنگ و بوی امام زمان(عج) را می دهد؟ آیاتابلویی که به دیوار خانه نصب کرده ایم، آیا وسایلی که مورد استفاده قرار می دهیم، آیا نوع زندگیمان امام زمان پسند هست؟ آیا نوع معاشرت های ما طوری هست که امام زمان هم وارد مجلسمان شوند، همنشین با ما شده و نظر لطفی داشته باشند؟ یا نه؛ آن قدر محرم و نامحرم بی پروا با هم اختلاط دارند که قلب مهربان امام زمان(عج) را می رنجاند؟ آیا ظاهر خود و خانواده مان آن طوری هست که مورد قبول و رضایت امام زمان(ارواحنا فداه) باشد؟ آیا طریقه درآمدمان طوری هست که امام زمان(عج) به آن برکت دهند و یا قدم به خانه ما گذاشته و بر سرسفره ما بنشینند؟ و خلاصه اینکه آیا روش زندگی ما همانگونه است که امام عصر(عج) می پسندد؟
دوستی می گفت داشتم از حرم مطهر امام رضا(علیه السلام) بیرون می آمدم، دیدم شخصی فریاد می زند؟ آی دزد، پولم را دزدیدند و …، مردم هم با یک حالت تأسف و دلسوزی به او نگاه می کردند، با خودم گفتم: الان اگر کسی فریاد بزند: امام زمانم نیست، امام زمانم نیامد و …، مردم با یک حالت تمسخر به او نگاه می کنند و می گویند: او دیوانه شده است.
همه این ها یک طرف که اینگونه نیستیم، گاهی در زندگی مان طوری رفتار می کنیم که انگار از امام زمان(عج)، از آن کسی که اصلا کسی وجود ما به طُفیلی ایشان و به خاطر وجود ایشان خلق شده(3)، طلبکار هم هستیم.
به هر حال یادمان نرود که علاوه بر اینکه امام زمان(عج) چشم خداست و تمام زندگی ما را می بیند، در هفته دو بار نامه اعمال ما خدمت ایشان عرضه می شود و عملکردهای ما را ملاحظه می فرمایند و براساس آنچه عمل کرده ایم، با ما رفتار می کنند.

بهترین شیوه ارتباط با امام زمان از کلام ایت الله بهجت (فیلم)

چه جوری می شود با امام زمان ملاقات کرد؟؟؟؟

سلام یه سوال دارم

اگه کسی بخواهد به طور مستقیم خود امام را ملاقات کند چه جوری باید اقدام کند تا حالت مکاشفه را بدست اورد
ایا دستوری وجود دارد؟
یا خیر؟:Gig::Gol:
(می خواهم امام را ببینم لطفا کمکم کنید):Gol:

◄◄ قــدم به قــدم تا ظهــور ►►

ســـــــــــــــلام
و عرض ادب
اولین پست .. بلــــــه بالاخره همیشه باید یک اولینی باشه دیگه

خدمت شما عرض کنم که
این روزها مثل کسانی که گم گشته ای دارند دنبال خبرها تو این سایت و اون سایت میگردم
انگار باید اتفاقی باید بیافته

بعد از مقالاتی راجع به ستاره دنباله دار نیبیرو یا ub 313 یا به قول دانشمند روس، النین به این نتیجه رسیدم که از این ماه رمضان باید یه چیزهایی اتفاق بیافته...

این روزها روز به روز فشارها بر سوریه داره بیشتر میشه.. فرستادن سلاح به مخالفین و همینطور موبایل های پیشرفته... و بازی مسخره رعایت حقوق بشر و عدم کشتن شهروندان کاملا مسلح!!، .. همش نشون میده توطئه بسیار قدیمی که برنامه ریزی شده بود در حال انجام هست....

لابد تا حالا نقشه های جدید خاورمیانه رو دیدید.. البته هرگز به کوری چشم دشمنان اسلام این نقشه های جغرافیایی شیطانی عملی نخواهد شد کاملا.. ولی خب یک مرحله که اجرا شد ... سودان تجزیه شد. بعدیش البته سوریه و لیبی هست

فقط دوستان چیزی که من دارم به شدت مطالعه میکنم زلزله ی معروف آخرالزمانی در شام هست که آیا این زلزله همون اقدامات مسلحانه و پیش از جنگ در سوریه هست یا نه واقعا یک زلزله ی واقعی!!؟

به هر حال در چند ماه ، شاید حتی کمتر حمله ای صورت خواهد گرفت.. اسرائیل به شدت داره مین گذاری میکنه در مرز سوریه و اردن هم که امروز به سوریه اخطار داد.. و البته وووووو صد البته ترکیه همیشه خائن اینبار نقاب از چهر برداشته و رسما نیروهاشو آماده نگه داشته

من راستش در عین حال که متاسفم برای این اوضاع ولی از اونجایکه بوی یار میاد، در پوست خودم نمیگنجم..
وقتی 10 سال پیش شروع کردم اخبار رو دنبال کردن هرگز فکر نمیکردم که این روزها رو با چشم خودم میبینم.. ولی منتظرم چه کنم.. دلم پر میکشه وقتی میگن این اتفاق فلان جا افتاد اون اتفاق فلان جا

سرتون رو درد آوردم
فقط میخواستم بگم اگه میتونید برام مقالاتی، در این رابطه، زلزله، که جدید و با تطبیق اتفاقات اخیر باشند به اشتراک بگذارید که یک مشتاق رو خوشحال کردید .. و میتونیم بشینیم ساعت ها راجع به یار با هم صحبت کنیم نــــــــــــــــه ؟

خدا میداند و بس