اجتماع و مشکلات آن

ناهنجاریهای اجتماعی و فرهنگ سازی برای رفع آنها

بسمه تعالی
یکی از جنبه های اخلاق مند بودن صحنه ی اجتماع است،غالب ما هر چند به رعایت اخلاق در بعد فردی و اجتماعی اعتقاد داریم اما در عمل سعی در رعایت اخلاق فردی داشته و وظیفه ای در قبال اجتماع برای خود احساس نمی کنیم.
زمانی که یک ناهنجاری را مشاهده می کنیم اگر به حقوق ما تعدی شود واکنش نشان می دهیم اما در غیر این صورت به راحتی از کنار آن رد می شویم.
در این تاپیک قصد داریم با همکاری دیگر دوستان ناهنجاریهایی را که دور و بر خود ملاحظه می کنیم به بحث گذاشته و قدمی در راستای فرهنگ سازی برای رفع آن به اندازه وسع خودمان برداریم.
یقینا فضای مجازی عرصه ی مناسبی برای فرهنگ سازی می باشد.

مشکل کاری، کارشناسان لطفاً راهنمایی کنند.

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام خدمت همه دوستان.
دوستان یه مشکل برام پیش اومده.قبل از انجام اون خواستم با چند نفر از کارشناسان سایت مشورت کنم.
دوستان من 6 ماه پیش یکی کار میکردم.قبل اینکه پیشش کار کنم بهش گفتم حقوق دادن شما برام مهم نیست مهم اخلاق شماست که من دارم برای شما کار میکنم.حقوق هرچه دادید راضی ام اما باید اخلاق خوبی داشته باشید.
چون خودم خیلی روی اخلاق حساسم و بسیار شکننده هستم.از اون شرکت اومدم بیرون الان خونه هستم.
چند وقتی هست روی یک پروژه کار میکنم و تقریباً تکمیل شده.دوست داشتم این پروژه رو به یکی از دوستام نشون بدم که ایشون زحمت تبلیغشو بکشه و 50 درصد نصیب ایشون بشه:Moteajeb!:.
حالا کاری نداریم گفتم یه ثوابی هم این میون کرده باشم چون خودم میتونم تبلیغ کنم و اینکار رو کردم که ایشون هم چیزی نصیبش بشه شاید محتاج باشه.
من پروژه دادم به ایشون گفتم تستش کنید.
ایشون پروژه رو دید و به من اینطوری گفت:
این چیه درست کردی؟خیلی مسخرست و ... .
من دیشب حالم خیلی خراب شده بود خواستم زنگ بزنم بهش هرچی لایقشه بهش بگم.ولی خودمو کنترل کردم و رفتم دو رکعت نماز شکر خوندم و تا به امروز فکرم مشغوله.
میخوام زنگ بزنم با ملایمت بگم که من خودم زحمت تبلیغات رو میکشم و شما لازم نیست کاری کنید.و یه جوری بهش بفمونم که کار اشتباهی کرده و دیگه نمیخوام باهاش رابطه کاری داشته باشم.
از کارشناسان میخواهم که کمکم کنند در این مورد که چگونه با ایشون برخورد کنم. و چیکار کنم؟اگه حدیثی در مورد بدخلقی یا بد اخلاقی هست هم بفرمایید ممنونم میشم.
اجرتان با آقا ابا عبدالله:Sham:.
یا علی:Gol: