ابهام در مورد اسلام

سوال و جواب بی پرده در مورد اسلام و قرآن

انجمن: 

بسم الله الرحمن الرحیم

اول از همه سلام خدمت دوستان ، عزیزان ، براداران و خواهران حاضر در این سایت :

از نامگذاری تاپیک مشخص است که قصد دارم تا با همراهی سایر دوستان ، کاملا بی پرده و به دور از تعصبات و اعتقادات افراطی مذهبی به طرح سوالاتی پیرامون ادیان بخصوص اسلام بپردازم و ابهامات ذهنی خودم (و شاید سایر دوستان) را برطرف بسازم.

تذکر : منظور از بیان بی پرده مسائل ، ایجاد فرصت توهین به اعتقادات و عقاید نیست!

من یک جوان ایرانی (به ظاهر مسلمان) هستم ولی در باطن (از نظر خودم) در حال حاضر اعتقاد به هیچ دین ، گرایش ، فرقه و عرفانی ندارم و صرف اینکه در خانواده ای مسلمان به دنیا آمده ام ، هیچ الزامی برای پذیرفتن آن برایم ایجاد نمی کند ، چرا که باور دارم اعتقادات را باید جستجو کرد و یافت ، نه اینکه از والدین به ارث برد !! چرا که به ارث بردن همانا و به باد دادن ارث همانا...(گرفتاری جامعه امروزی ما)

پیشاپیش خدمت دوستان متذکر بشم هدفم از طرح این سوالات ، نفی اسلام ، تلاش برای مخدوش ساختن چهره قرآن و تبلیغ منفی علیه این دین نبوده و صرفا ابهامات و سوالات پیش آمده شخصی در طول سال ها می باشد که انشاالله به کمک دوستان به همان روشنی و سادگی که مطرح شده ، پاسخ داده خواهند شد.


1-آیا از دیدگاه اسلام تمام انسان ها (مسلمان و غیر مسلمان) سرانجام بهشتی یا جهنمی خواهند بود؟

اگر خیر => پس تکلیف بقیه چیست؟
اگر بله =>پس فرق مسلمان ها و غیر مسلمان های وارد شده به بهشت در چیست؟(چه الزامی به مسلمان بودن برای ورود به بهشت وجود دارد؟)

برای روشن تر شدن موضوع مثالی میزنم.
انسانی در نظر بگیرید که دین واحد خودش را دارد (اعتقاداتش). او بسیار مهربان ، بخشنده و خوش رفتار با مردم است و هیچ کار ناپسندی انجام نمیدهد ؛ در عین حال نه مسلمان هست نه مسیحی نه زرتشتی و ... نه قرآنی می خواند و نه نمازی ... حتی نام این ادیان را هم نشنیده. آیا جایگاه او جهنم است؟
------------------------------------------------------------------------------------------------------------


این سوالات به مرور تکمیل تر خواهد شد
و با ارائه جواب از سمت کارشناسان و کاربران
در ادامه سوالات جدید مطرح می شود.