آثار ترک نماز

مجازات مسلمانی که تارک الصلاة است

سلام. در حدیثی خواندم که وقتی تارک نماز می میرد به او میگویند یا نصرانی بمیر یا یهودی آیا این حدیث سندیت دارد؟ یعنی کسی که اسلام را قبول دارد و آن را دین کامل میداند اما نماز نمیخواند آیا حقش اینست که مسیحی یا یهودی محشور شود؟ در احادیث دیگری نیز خوانده ام که فرد بی نماز مورد شفاعت ائمه قرار نمیگیرد؟ یعنی شفاعتی که از آن حرف میزنند به هیچ عنوان شامل حال بی نماز نمیشود؟

سستی در نماز

انجمن: 

سلام..متاسفانه چند وقتیه خیلی بدجور بیخیال نماز شدم البته بیخیال ک نه ولی خیییلی سبک میشمرم قبلا یکی درمون بود اما حتی الان گاهی شده چند روز درمیون اونم یک وعده!!!!..به جون خودم،خودم دوس ندارم حتی بش فکر میکنم حال بد میشه از خودم متنفر میشم،اثارشم دیدم خیلی بد دیدم و دارم میبینم..در عین مهم بودن برام،ولی نادیده میگیرم..چیکار کنم خواهشا راهنمایی کنید..خودم میدونم برای گناهانم هست اما لطفا راهنمایی

آیا براساس این حدیث، همنشینی با فرد بی نماز «حرام» است؟؟؟!!!

حدیثی هست که مرحوم آیت الله مجتهدی (رحمةالله علیه) نقل فرمودند:

نقل قول:
تارک الصلوه لا یکون من امتی، محروم من الجنة، ماله حرام، اولاده حرام، سلامه حرام، طعامه حرام، مائه حرام، مجالسته حرام، نوم علی جنبه حرام، مصاحبته حرام، لباسه حرام و نظر الی وجهه حرام

اگر این حدیث، صحیح باشد و منظور از حرام، همان حرامی باشد که من می دانم، بنابراین به صورت افراد بی نماز هم نباید نگاه کرد...دیگر چه برسد به این که به خانه اش برویم و از پذیرایی اش بخوریم و به او محبت کنیم و....!!!
لطفاً در این مورد توضیح دهید. آیا باید کلاً با افرادی که نماز نمی خوانند قطع رابطه کنیم؟! اگر جزء خویشاوندان و اعضای خانواده ی کسی باشند باید با آنها قطع رَحِم کند؟!
شنیده بودم که باید در انتخاب دوست و همنشین دقت کرد و کسی را انتخاب کرد که تاثیر مثبت می گذارد. اما نمی دانستم که صرف همنشین شدن با فرد بد، حرام باشد!!!

اگر باید این سوال در بخش دیگری(احکام یا اخلاق یا...) هم مجددا مطرح کنم تا به جواب قطعی برسم، از مسئول ارجاع سوالها تقاضامندم که کارشناس مربوط به همان زمینه را هم به همین تاپیک اختصاص دهد تا از مطرح کردن مجدد آن خودداری گردد.